קטגוריות
מידע המקצועי למערכות איטום

כיצד לתכנן ביעילות שיפוץ אמבטיה?

נמאס לכם מאריחי הקיר הישנים בחדר האמבטיה שלכם? הגיע הזמן לשיפוץ רציני. שיפוץ חדר אמבטיה יהפוך את חדר הרחצה הישן שלכם לשונה לגמרי. אבל מאיפה להתחיל? למה צריך לשים לב הכי הרבה? להלן מספר שיקולים ורעיונות.

 

תכנון הוא התפקיד הראשון והחשוב ביותר

"מחר נסיר את האריחים מהקירות, למחרת יגיע חשמלאי, ובשבת נצליח לצבוע את התקרה" היא התוכנית הגרועה ביותר שיכולה להיות. זו לא הדרך, כי הם יסתיימו בטרגדיה משפחתית וריבים במהלך השנים הקרובות עם האשמה שהכל נעשה "לא כל כך" … שב עם כל המשפחה ליד השולחן, תאסוף את מחשב, פתח את חומרי הבניין בדואר אלקטרוני. לדף החנות ולהתחיל לתכנן.

קודם כל, גלה מה אתה רוצה – אמבטיה או מקלחת? חדר אמבטיה משותף עם שירותים או נפרד? הרבה ארונות או פנים מינימליסטי? החליטו גם היכן כל המשפחה תצחצח שיניים בערבים, אולי גם שירותים של החתול יתאימו לחדר האמבטיה … חשוב שכל בני המשפחה ישמעו. קבלת החלטות מתקיימת באופן שונה בכל משפחה, אך יש צורך להקשיב לכל המשאלות.

לאחר שתקשיבו ונכתבו כל המשאלות, התחילו לבחון אילו פריטים תצטרכו: חדר אמבטיה, שירותים, ריהוט, מחמם מגבות חשמלי, 3 מראות, כיסאות גבוהים, כיורים, אולי מכונות כביסה חדשות. כתוב על נייר ואז הקדש כמה שעות לאסוף מחירים משוערים מהאימייל. חנויות. בחר לא את המוצרים היקרים ביותר, אך לא הזולים ביותר. אחרי הכל, אתה עושה את זה לעצמך, ואתה גר שם במקום לבוא פעם בחודש.

כך תוכלו לראות מהו התקציב הנדרש לאט לאט. הכל יספיק ליום הראשון. כאן אנו ממליצים לעצור לתכנן, מכיוון שהרעיון שתיקון ייקח לפחות 5000-10000 ש"ח יכול להדוף אותך מהתכנון המקורי. למחרת תמשיך לתכנן ותסתכל על התקציב אחרת.

עשה זאת בעצמך או שכור שיפוצניק?

יש אנשים שאוהבים לעשות הכל בעצמם. אחרים, להיפך, שוכרים מומחי גמר ומפקידים בידם את כל העבודה. השלישי שוכר כמה אנשי מקצוע, אך מבצע חלק מהעבודה בעצמם.

עבודה מסוימת בעצמך היא בהחלט לא דבר שצריך לגנות. רק חלק מהמשרות דורשות ידע וניסיון ספציפי, כך שלא תסתדר בלי עזרה מקצועית.

לדוגמה, חשמלאי, אינסטלטור וחיפוי צריך להיות אנשי מקצוע. אתה יכול לבצע את כל שאר העבודות בעצמך. אם יצרת קשר להנחת האריחים בעצמך, זכור כי אתה יכול להאשים רק את עצמך ואת חוסר הניסיון שלך בפגם …

לא מומלץ ללכת לחשמל לפני השלמת מדעים מיוחדים. גם אם אתה יכול לעשות את זה בצורה חובבנית. זכור, מדובר באמבטיה, וחוטים המחוברים בצורה גרועה עלולים לגרום לצרות בסביבה לחה. אז תצטרך לשבור את הקירות ולעשות מחדש את התקנת החשמל. עבודות אינסטלציה חשובות אף הן, שכן צינורות שאינם מחוברים לקוי עלולים לגרום להצפה של שכנים או רכוש ניזוק.
רצף עבודות

בעת שיפוץ חדר אמבטיה או כל חדר אחר, סדר העבודה חשוב מאוד. מה תעשה למעלה: אינסטלציה, או צביעת התקרה?

 לעשות הכל מלמעלה למטה:
  • שיפוץ חדר אמבטיה קודם כל – עבודות הריסה. מקלפים את האריחים, מנקים את הצבע הישן על התקרה, הקירות, מסירים את הרהיטים הישנים. השאירו רק את הכיור והשירותים כדי שתוכלו לשטוף אחרי יום קשה של תיקונים.
  • התפקיד החשוב השני הוא תיקון ההתקנה החשמלית. תחשוב היכן ומה יהיו גופי התאורה, היכן יהיה צורך בשקעים, היכן המתגים.
  • תקרות – תחילת עבודות תיקון אמיתיות. ברגע שהחשמל תקין, אתה חופשי לצבוע את התקרה או לבנות מבני תקרה תלויים או למתוח.
  • אתה יכול להתחיל את הקירות מתחת לתקרה, אך לפני כן, ודא שהצנרת תקינה. אם הצינורות הם מפלדה וישנים – החליפו אותם בפלסטיק. ייתכן שיהיה עליך לרסק את הקיר איפשהו כדי לקחת את הצינורות למקום אחר. עשו זאת בהתייעצות עם אינסטלטור שבדרך כלל נמנע משבירת קירות.
  • הקירות נשמרים לאחר שכל העבודה עם הצנרת הסתיימה וקצות הצינורות הסתומים בולטים מהקירות או מהרצפה. הסר את הכיור והדבק את הקירות באריחים. את עצמם או לתת למתקינים שכירים.
  • לאחר שהקירות מסודרים, עברו לרצפה. הניחו שכבה של איטום, הניחו שטיח רצפה מחוממת חשמלית והדביקו את האריחים. כשהכל יבש, התקשר שוב לאינסטלטור כדי לחבר את השירותים החדשים, כיור, ברז מקלחת.

יש לזכור כי בעת שיפוץ חדר אמבטיה, לא מומלץ להשאיר ברזים ישנים, שירותים ושאר פריטים שהיו מחוברים די חזק לקירות ולרצפה. הסרתם עלולה לגרום לסדקים קטנים שעלולים להפוך בקרוב לצרות גדולות. כתוצאה מכך, כל הציוד צריך להיות חדש. חוץ ממכונת הכביסה. אתה באמת לא צריך לשנות את זה אם זה עובד טוב. אלא אם כן יש הזדמנות להחליף את צינור הניקוז.

טיפ נוסף הוא לצלם את כל הצנרת וחיווט החשמל לפני שהם מוסתרים בקיר. זה בהחלט יהיה שימושי כאשר אתה רוצה לתלות ארון על הקיר וצריך לקדוח.

רהיטי אמבטיה

כאשר עבודות הקיר והרצפה לקראת סיום, התחילו לטפל ברהיטי האמבטיה. מודדים היטב את השטח רק כאשר כל האריחים כבר מודבקים. אחרת, אתה עלול להיגמר רק סנטימטר לאמבט החלומות שלך.

קנה רהיטים בחנויות מתמחות או בסופרמרקטים לבנייה, שם תוכל למצוא הן אפשרויות זולות והן יקרות יותר.

ניקוי כללי

נראה שהכל כבר – הקירות עוצבו מחדש, ריהוט חדש, ציוד לאמבטיה, ואפילו אביזרים. רגע, אתה צריך לבצע את העבודה האחרונה – ניקיון כללי. בהחלט יהיו טיפות איטום איפשהו שצריך לנקות אותן, כשהאריחים עדיין מכוסים מרק. כל זה חייב להיעלם. עכשיו האמבטיה מוכנה ומחכה לך.

מכל דבר ניתן לראות כי לא ניתן יהיה לעשות זאת תוך שבוע. אפשר לפחות חודש לשפץ את חדר האמבטיה. היו מוכנים להשלים עם אי נוחות זמנית, אבק, רעש. הכל למען אמבט החלומות ההוא שתהנה ממנו עוד הרבה זמן.
דילוג לתוכן