קטגוריות
אינדקס עסקים

הרישיון שישנה לכם את החיים – רישיון קבלן

אם היינו אומרים לכם שניתן לשנות את אופי העבודה שלכם באמצעות רישיון אחד? שתוכלו להגיע לסכומי כסף גבוהים יותר, יותר לקוחות יפנו אליכם, תוכלו לבחור מגוון של עבודות, ולהגיש מועמדות למכרזים? נשמע לכם כמו חלום? אז זהו, שזה לגמרי אפשרי, וקוראים לזה רישיון קבלן.

 

רישיון קבלן – הכול אפשרי

אנשי מקצוע רבים מתחום הבנייה כמו שיפוצניק שואלים את עצמם האם יש טעם בכלל לטרוח להוציא את הרישיון. לרוב מדובר באדריכלים, הנדסאים, מהנדסי בניין, או מנהלי עבודה בפועל. בין אם מדובר בתעודה אקדמית כמו תואר, או תעודה מעשית, רישיון הקבלן יכול לפתוח דלת לעולם חדש, שטרם נחשפתם אליו.

 

מי זכאי להוציא רישיון קבלן?

התנאים להוצאת רישיון קבלן הם יחסית מחמירים, ולפני שמגישים מועמדות כדאי לוודא שאתם בכלל עומדים בקריטריונים. למשל, מי שבעל תעודה אקדמית כמו הנדסאי, או אדריכל, יוכל להגיש מועמדות בתנאי שהוא עוסק בתחום לפחות שנתיים, בחמש השנים האחרונות. לעומת זאת מנהל בנייה, יהיה זכאי במידה ועוסק בתחום ב-6 שנים האחרונות.

 

עולם חדש של עבודות

קבלנים רבים מספרים על קפיצת המדרגה שחלה בקריירה שלהם ברגע שהוציאו את רישיון הקבלן המורשה, ונחשפו למגוון רחב של מכרזים, סכומי כסף גדולים ואפילו הצעות עבודה. אז איך כל הקסם קורה?

 

  • מכרזי ממשלה – קבלן מורשה יכול להגיש מועמדות למכרזי ממשלה, ולפרויקטים גדולים ומורכבים. מדובר בקפיצה בקריירה, שיכולה לשפר את המוניטין, ולהיות מתגמלת מאוד מבחינה כספית.
  • סכומי כסף גדולים – קבלנים מורשים בעלי רישיון מטעם הועדה לשיכון ובינוי, לא מוגבלים בתקרה של סכום מסוים, ויכולים לגבות סכומי כסף גבוהים עבור עבודתם. הרישיון שבידיהם מעניק תוקף לכך שהם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה.
  • הלקוחות יותר סומכים על קבלן מורשה – אחת הסיבות שקבלנים מורשים מקבלים נפח עבודה רב יותר, הוא משום שהלקוחות מרגישים יותר בנוח לפנות אליהם. הסיבה לכך, היא שבמידה ומשהו משתבש, הלקוחות יוכלו לפנות לרשם הקבלנים. הידיעה שיש כתובת לפנייה, מעודדת רבים לפנות לקבלנים עם רישיון.
  • חותמת איכות – קבלן מורשה מחויב לעבוד עם חומרי בנייה וחומרי גלם איכותיים, ובכך להבטיח את איכות המבנה ואת בטיחות הפועלים לאורך הבנייה. הידיעה שהקבלן שלנו משתמש בחומרים איכותיים ועמידים, היא זו שמכריעה את הכף בחלק מהפעמים.

 

אז איך זה עובד?

אחרי שווידאתם שאתם אכן זכאים להגיש מועמדות, זה בדיוק הרגע להיעזר באנשי מקצוע ולבקש מהם שירות הוצאת רישיון קבלן רשום. אנשי המקצוע יעזרו לכם להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים. ברוב המקרים, הדרישה היא לעבור מבחן מסוים בתחום העיסוק, שבוחן את יכולתו של הקבלן, ובכך מסמיכה אותו.

אחרי שתגישו את המסמכים הרלוונטיים, יש להמתין לבדיקת הבקשה, ולהחזיק אצבעות לתשובה חיובית.

אם תגישו את הבקשה באמצעות אנשי מקצוע מיומנים, תוכלו להיות רגועים.

דילוג לתוכן